Kalean egindako inkestak analizatu ondoren, ondorio hauetara heldu gara:
Herritar gehienek esan digute etxeko postontzian publizitate asko jasotzen dutela. Gehienek, ez dute gustuko etxean publizitatea jasotzea baina ez digute arrazoirik eman
Postontzietako publizitateak urtero Debagoienean 250.000 kilotik gora paper hondakin sortzen ditu (Hondakinei buruzko txostena 2007. Debagoieneko mankomunitatea). Kalitate arrunta duen tona 1 paper egiteko, batez beste 12 zuhaitz, 250.000 litro ur eta 4.750 Kw/ordu energia behar da.
Aipatutako datua kontuan hartuta, uste dugu postontzian jasotako publizitatearen ondorioz, paper asko alferrik galtzen dela eta horren aurrean hauxe proposatuko genuke:
apalak edo buzoiak atalean ipintzea eta norberak nahi badu hartu.
korreo elektronikoz bidali
Gure aldetik, konpromiso hauek hartzeko prest gaude:ez duguna nahi birziklatzera bota.
Herritar gehienek esan digute etxera iritsitako publizitateari ez diotela kasurik egiten, eta euren ustez, publizitate horren eraginez, ez dutela gehiago erosten.
Hainbat dendatan egoten diren eskaintzei buruz, hauxe esan digute gehienek: aukera onak direla eta aprobetxatzen dituztela.
Zenbait produktu ezagun eta horien eslogana lotzeko eskatu diegu herritarrei eta konturatu gara askok asmatu dutela bakarren bat. Gehien asmatu dutena hauxe izan da: coca-cola, moviestar, ... eta uste dugu produktu horrek egiten duen publizitateagatik gertatu dela hori.
Publizitaterik ez daukan produktuarekin gehienak fidatzen dira eta arrazoi hauek aipatu dituzte:
Gehienen iritziz, Arrasaten kalean publizitate asko dago eta publizitate asko dagoen lekuren bat aipatzeko eskatu diegunean, hauek izan dira lekurik aipatuenak: Autobus geltokietan (3); Gelma (2); Vodafone (2);kiroldegian; Eroski; Portaloian; edozein lekutan (2)
Postontzietako publizitateak urtero Debagoienean 250.000 kilotik gora paper hondakin sortzen ditu (Hondakinei buruzko txostena 2007. Debagoieneko mankomunitatea). Kalitate arrunta duen tona 1 paper egiteko, batez beste 12 zuhaitz, 250.000 litro ur eta 4.750 Kw/ordu energia behar da.
Aipatutako datua kontuan hartuta, uste dugu postontzian jasotako publizitatearen ondorioz, paper asko alferrik galtzen dela eta horren aurrean hauxe proposatuko genuke:
apalak edo buzoiak atalean ipintzea eta norberak nahi badu hartu.
korreo elektronikoz bidali
Gure aldetik, konpromiso hauek hartzeko prest gaude:ez duguna nahi birziklatzera bota.
Herritar gehienek esan digute etxera iritsitako publizitateari ez diotela kasurik egiten, eta euren ustez, publizitate horren eraginez, ez dutela gehiago erosten.
Hainbat dendatan egoten diren eskaintzei buruz, hauxe esan digute gehienek: aukera onak direla eta aprobetxatzen dituztela.
Zenbait produktu ezagun eta horien eslogana lotzeko eskatu diegu herritarrei eta konturatu gara askok asmatu dutela bakarren bat. Gehien asmatu dutena hauxe izan da: coca-cola, moviestar, ... eta uste dugu produktu horrek egiten duen publizitateagatik gertatu dela hori.
Publizitaterik ez daukan produktuarekin gehienak fidatzen dira eta arrazoi hauek aipatu dituzte:
Gehienen iritziz, Arrasaten kalean publizitate asko dago eta publizitate asko dagoen lekuren bat aipatzeko eskatu diegunean, hauek izan dira lekurik aipatuenak: Autobus geltokietan (3); Gelma (2); Vodafone (2);kiroldegian; Eroski; Portaloian; edozein lekutan (2)
Herritar askok esan digute, euren ustez, publizitateak kalea zatartzen duela. Hori konpontzeko hurrengo proposamena egingo genioke Arrasateko udalari:
§ kortxoak edo panelak ipini kaleetan
§ panel digitalak kaleetan
§ truketako azoka digitala “publizitatu”
Gure aldetik, konpromiso hauek hartzeko prest gaude: ez ipini kartelik hormetan
Orohar, uste dugu publizitateak eragina daukala herritarrengan eta guregan eta publizitateak aldatu egin dezakeela guztion kontsumitzeko modua.
Beti publizitateak esaten duenari kasu egiten badiogu, behar duguna baino gehiago kontsumituko dugula uste dugu eta, horrek, hainbat arazo sortu ahal dituela iruditzen zaigu, besteak beste, zabor gehiegi sortu, alferriko gauzak erosi.
Horren aurrean, Arrasateko udalari hurrengo proposamenak luzatuko genizkioke:
§ ordenantza bat egin publizitari buruz
§ panalek ipini, bai egurrezkoak bai digitalak
§ buzoiak edo apalak atarietan ipintzea bultzatu
Era berean, hurrengo konpromisoak hartzeko prest gaude: publizitateari kasurik ez egitea.
§ kortxoak edo panelak ipini kaleetan
§ panel digitalak kaleetan
§ truketako azoka digitala “publizitatu”
Gure aldetik, konpromiso hauek hartzeko prest gaude: ez ipini kartelik hormetan
Orohar, uste dugu publizitateak eragina daukala herritarrengan eta guregan eta publizitateak aldatu egin dezakeela guztion kontsumitzeko modua.
Beti publizitateak esaten duenari kasu egiten badiogu, behar duguna baino gehiago kontsumituko dugula uste dugu eta, horrek, hainbat arazo sortu ahal dituela iruditzen zaigu, besteak beste, zabor gehiegi sortu, alferriko gauzak erosi.
Horren aurrean, Arrasateko udalari hurrengo proposamenak luzatuko genizkioke:
§ ordenantza bat egin publizitari buruz
§ panalek ipini, bai egurrezkoak bai digitalak
§ buzoiak edo apalak atarietan ipintzea bultzatu
Era berean, hurrengo konpromisoak hartzeko prest gaude: publizitateari kasurik ez egitea.
1 comentario:
My Dearest Ikaslea. Eu não consigo traduzir as suas mensagens. Um beijo
Publicar un comentario